S čím vám môžeme pomôcť?

Často kladené otázky  /  Návody

content

Návody

Tu nájdete dokumenty, ktoré vám pomôžu pri orientácii na serveroch v iPodniku. Návody sú publikované v PDF a sú na stiahnutie kliknutím na odkaz súboru.

Videonávody

1:02

Nastavenie zoskupovania ikon na spodnej lište Windows

Video návod pre nastavenie zoskupovania ikon na spodnej lište Windows. Týmto sa vyhnete viacnásobnému spusteniu Pohody a nedostatku licencií.

Spustiť video
1:34

Nastavenie odpovede v Outlook Web App

Video návod na nastavenie automatickej odpovede v Outlook Web App

Spustiť video
1:18

Nastavenie odpovede v Outlook 2013

Video návod na nastavenie automatickej odpovede v Outlook 2013

Spustiť video
1:12

Prihlásenie na server

Video návod na prihlásenie na server iPodniku z vášho lokálneho počítača.

Spustiť video
1:03

Kopírovanie priečinkov a súborov na vzdialenú plochu

Video návod na kopírovanie priečinkov a súborov na vašu vzdialenú plochu a naopak na Windows server.

Spustiť video
1:06

Načítanie záloh v Pohode

Video návod na načítanie záloh vašich účtovných jednotiek v systéme Pohoda.

Spustiť video
1:10

Zálohovanie v Pohode

Video návod na zálohovanie vašich účtovných jednotiek v systéme Pohoda.

Spustiť video
0:54

Reaktivácia siete v Pohode

Video návod na vykonanie reaktivácie vašej siete v systéme Pohoda.

Spustiť video
1:16

Údržba účtovnej jednotky v Pohode

Video návod na vykonanie údržby vašej účtovnej jednotky v systéme Pohoda. Podľa odporúčania Strormware vykonávať raz týždenne.

Spustiť video
0:53

Presunutie e-mailu z nevyžiadanej pošty v Outlook

Video návod na nastavenie dôveryhodných odosielateľov a presúvanie e-mailov z priečinku Nevyžiadaná pošta v Outlook.

Spustiť video
0:57

Spustenie vzdialenej pomoci na vašom počítači

Video návod na stiahnutie a spustenie vzdialenej pomoci na vašom počítači.

Spustiť video
0:33

Spustenie vzdialenej pomoci v Pohode

Video návod na spustenie vzdialenej pomoci v Pohode na Vašej vzdialenej ploche.

Spustiť video
0:44

Nastavenie prístupu k vašim diskom zo vzdialenej plochy

Video návod na nastavenie prístupu k vašim lokálnym diskom, flash diskom, CD-ROM alebo čítačiek zo vzdialenej plochy v RDP ikone iPodniku.

Spustiť video
0:51

Nastavenie rozlíšenia na vzdialenej ploche

Video návod na nastavenie rozlíšenia na vzdialenej ploche v RDP ikone iPodniku.

Spustiť video
0:36

Odhlásenie zo servera - Windows Server 2012 R2

Video návod na odhlásenie zo servera iPodniku na vzdialenej ploche na Windows Server 2012 R2.

Spustiť video
0:39

Odhlásenie zo servera - Windows Server 2012

Video návod na odhlásenie zo servera iPodniku na vzdialenej ploche na Windows Server 2012.

Spustiť video

Často kladené otázky

1. Ako je realizovaná podpora?

Podpora je súčasťou ceny našich služieb a je dostupná na telefónnom čísle, e-maile a ak je to potrebné, pripojíme sa k vám vzdialene pomocou programu TeamViewer.

2. Ako často zálohujete?

Zálohovanie dát prebieha raz denne. Ad-hoc zálohy, ktoré si vytvoríte, sú držané po dobu troch mesiacov.

3. Ako zabezpečím prenos dát do iPodniku?

Na vzdialenú plochu môžete kopírovať a prenášať súbory tak, ako ste zvyknutí z bežných Windows. Princíp Kopírovať - ​​Vložiť tu funguje ako všade inde. Na iPodniku máte svoj disk, kam môžete ukladať dáta, aby ste ich mohli zdieľať s vašimi kolegami. Dáta z existujúcej Pohody vám prenesieme do iPodniku zadarmo.

4. Môžeme mať svoj vlastný server, alebo ho zdieľame?

Naši zákazníci vždy získajú svoj vlastný server, ktorý s nikým nezdieľajú. Máte teda k dispozícii nielen priestor pre svoje dáta, aplikácie, ale môžete tiež využívať všetky role a funkcie Windows servera 2012 R2.

5. Ako bude vyzerať vyúčtovanie?

Vyúčtovanie zasielame mesačne spätne podľa využitých licencií. Môžete teda rozširovať alebo znižovať využitie licencií podľa potreby.

6. Obsahuje kalkulácia všetky licencie?

Áno, kalkulácia obsahuje všetky náklady spojené s prevádzkou vašich aplikácií, vrátane licencií ako vzdialenej plochy, tak ostatných produktov spoločnosti Microsoft. Umožňuje nám to SPLA zmluva.

7. Čo je to RDP súbor a ako sa pripojím?

RDP súbor je definičný súbor pre pripojenie k vášmu serveru. Obsahuje adresu a vaše užívateľské meno. Pretože je to súbor, môžete si ho kopírovať a mať tak prístup z akéhokoľvek zariadenia, ktoré používate na prácu. Na tabletoch a mobilných telefónoch budete pravdepodobne potrebovať aplikáciu, ktorá vás pripojí (stiahnete si ju z iTunes, Google Play alebo Store).

8. Čo to je vzdialená plocha

Vzdialená plocha je súčasť servera, ktorá graficky zobrazuje vaše aplikácie. Po pripojení do iPodniku sa vám tak zobrazí ďalšia pracovná plocha, ktorú spúšťa Windows Server 2012 R2 a kde môžete pracovať rovnakým spôsobom, ako poznáte zo svojho počítača.

9. Aká je dostupnosť?

Dostupnosť je garantovaná 99,9%, pokiaľ ju nedodržíme, získate zľavu z vášho mesačného paušálu.

10. Čo obsahuje server, keď mi ho odovzdáte?

Pri odovzdaní dostanete plne konfigurovaný Windows Server 2012 R2 s predinštalovaným Open Office, Adobe Acrobat Reader, Internet Explorer, Mozilla Firefox a vašou Pohodou. Microsoft Office doinštalujeme na vyžiadanie.

11. Mám v iPodniku vlastný disk?

Na vašom serveri budete mať k dispozícii 40 GB diskového priestoru. Časť z neho obsadí inštalácia samotného Windows Servera, zvyšok je však k dispozícii plne pre vás

12. Ako sa z iPodniku tlačí?

RDP súbor zaistí pripojenie Vašej tlačiarne a miestnych diskov. Tlačí sa teda rovnako, ako na Vašom počítači - v programe, z ktorého chcete tlačiť, vyberiete tlačiareň, dáte tlač a budete mať všetko vytlačené pri sebe. Súčasťou ekonomického systému Pohoda je tiež možnosť odoslať PDF e-mailom - radi Vám pomôžeme s nastavením.

13. Kde sú umiestnené servery?

Servery sú fyzicky umiestnené v profesionálnom dátovom centre TTC Telehouse (Superhosting) na Tlačiarenskej 10 v Prahe Malešiciach.

14. Môžete mi pomôcť, aj keď mám problém so svojím počítačom?

Ak potrebujete pomôcť s Vašim počítačom, radi Vám na diaľku pomôžeme. V tomto prípade je ale nutné kontaktovať technickú podporu. Služba je platená.

15. Paragónové tlačiarne, čítačky čiarových kódov, pokladničné šuflíky - ako mi bude fungovať môj hardware?

Vzdialená plocha vie zaobchádzať aj s perifériami, ktoré používate vo Vašom obchode. Budú pracovať rovnako, ako ste zvyknutí, len je potrebné vykonať konfiguráciu Pohody a nastavení. Urobíme vám ju zadarmo.

16. Prečo sa môže meniť moje vyúčtovanie z mesiaca na mesiac? Máte zmluvu s Microsoftom?

Užívateľa môžete pridávať aj odoberať alebo pozastavovať podľa potreby. Umožňuje nám to tzv. Service Provider License Agreement (SPLA). Je to zmluva, ktorú máme uzavretú so spoločnosťou Microsoft a ktorá je základom poskytovania IT formou služby.

17. Ako vykonávate aktualizácie serverov a Pohody?

Aktualizácia Pohody je súčasťou kalkulácie a je vykonávaná v nasledujúcich dňoch po jej zverejnení spoločnosťou Stormware. Aby sme mohli aktualizáciu vykonať, je nutné, aby ste mali počas jej vykonávania vypnutú Pohodu, administrátor Vás k tomu môže vyzvať. Aktualizácia Windows Servera je vykonávaná raz mesačne. Všetky aktualizácie sú vykonávané v nočných hodinách tak, aby sme Vás nerušili pri práci. Pokiaľ bude potrebné, dohodneme si spoločne samostatný aktualizačný plán.

18. Dostanem sa k zálohám svojich dát?

Dáta máte vždy k dispozícii, vrátane záloh a môžete si ich ľubovoľne prenášať z iPodniku napríklad na Váš počítač.

Kontaktujte nás

Kontaktné údaje:

Mám záujem o:

Počet užívateľov:

Vaša správa:

iPodnik respektuje a je v souladu s GDPR. Data, která nám zašlete prostřednictvím kontaktního formuláře využijeme pouze pro zjištění Vašich potřeb a vytvoření nabídky našich služeb. Pro zákazníky ve Slovenské republice budou údaje z kontaktního formuláře předány společnosti S4B s.r.o., která je oficiálním zastoupením společnosti iPodnik cloud s.r.o. na Slovensku, aby Vás mohli kontaktovat a domluvit rozsah a nabídku pro Vás. Bez Vašeho souhlasu Vaše údaje jinak zpracovávat nebudeme.