Navigace

EDAAT

EDAAT

Rozhovor s Filipom Sineckým: Prechod na cloud bol pre nás zásadný. Interne aj obchodne.

CEO a konateľ spoločnosti EDAAT Filip Sinecký o prechode na cloud v roku 2012.

Dobrý deň Filipa. Môžete nám predstaviť vašu spoločnosť EDAAT?

EDAAT je daňovo-poradenská účtovná kancelária, ktorá na trhu pôsobí už od roku 1993. Teda takmer 30 rokov, ale ekonomickej oblasti sa venujeme posledných 13 rokov. Účtovníctvo a dane robíme v podstate pre menšie a stredné české i zahraničné firmy. Firmu na cloud sme previedli pred 9 rokmi. Takže to, čo sa nám dnes môže zdať ako bežné, tak v tej dobe bolo neobvyklé a nebolo veľa informácií na trhu.

Čo vás prinútilo prejsť do cloudu v všeobecnej rovine?

Naše pracovné potreby v účtovnom softvéri POHODA. Vtedy som o samotnom cloude veľmi nevedel. Cez vývojárov POHODY (Spoločnosť Stormware) som dopytoval riešenie, ako zefektívniť prácu pre viacerých užívateľov v jednej databáze. Oni mi odporučili iPodnik, ktorý sa práve týmto zaoberá a bol a je dodnes ich popredným partnerom.

Zišiel som sa teda s majiteľom iPodniku Petrom Pilinom. Ten mi predstavil cloudové riešenie, na ktorom sa mi páčila univerzálnosť a možnosť pripojenia odkiaľkoľvek a z ľubovoľného zariadenia. K tomu sa pridala možnosť efektívneho zdieľania dát, databáz a všetkého pracovného priestoru so všetkými spolupracovníkmi, čo zahŕňa aj našich klientov.

Prinieslo cloudové riešenie aj iný pohľad na komunikáciu a jej zabezpečenie?

Na to som sa v podstate spoliehal. Samotný prechod na cloud nám zvýšil rating pre našu prácu. To, že všetko mám od jedného spoľahlivého dodávateľa je pre mňa taktiež významné plus.

Máte v cloude celú firmu alebo len vybrané konkrétne riešenia?

Máme v cloude celú firmu. Konkrétne riešenie Microsoft 365, POHODU v cloude a ďalšie softvérové ​​riešenia bežia na cloude od iPodniku.

Ako prebiehal prechod na cloud? Veľa ľudí má na začiatku obavy z ceny, migrácie dát, zabezpečenia ai. Ako to prebiehalo u Vás v EDAAT?

Úplne presne rovnako. Než som premýšľal o cloude, o ktorom som nemal poňatia v tej dobe), tak som riešil vlastný server. Kde ho umiestniť, zabezpečiť, spravovať a mnoho ďalších parametrov. Aby som bol úprimný, tak som z toho bol šialený. Vďaka Petrovi Pilinovi, ktorý mi vysvetlil možnosti a prínosy cloudu sa mi dosť uľavilo. S tým, že iPodnik pokryje všetky nastavenia, migráciu dát a ďalšie kroky, aby sme dostali plne funkčné riešenie. Stanovili sme si plán migrácie s tým, že pol dňa bude doba, kedy moja firma nebude môcť pracovať. Všetko prebehlo podľa plánu.
V podstate tie chvíle napätia a obáv pred migráciou boli nahradené radosťou z dobre urobenej práce a ako všetko funguje podľa našich predstáv. Pre mňa a celú firmu to bol obrovský posun vpred.

Možno také „keby“. Keby ste mali túto skúsenosť, vykonali by ste prechod na cloud skôr?

Všetko má svoj čas a firma na takéto riešenie musela dorásť. Ale keby som o týchto technológiách vedel skôr, prechod by som asi realizoval skôr. Všetko je len otázka ceny, financií a potrieb vo firme, takže za mňa sa všetko zišlo v správny čas. Neriešim, či to bolo skôr alebo neskôr. Pre mňa je zásadné, že sa tak stalo a že nás to posunulo výrazne vpred a umožnilo firme rásť.

Aké boli hlavné prínosy prechodu na cloud? Či ihneď po migrácii, tak z dlhodobého hľadiska?

Ihneď po migrácii na cloud nám zmena priniesla možnosť spolupráce viacerých ľudí na jednom projekte. Teda tú vec, ktorú som primárne potreboval vyriešiť. A to bolo prakticky druhý deň. Z dlhodobého hľadiska to výrazne zjednodušilo fungovanie firmy ako celku, tak aj moje osoby z pohľadu konateľa. Všeobecne vzrástla efektivita práce a tým aj rýchlosť spracovania projektov.

Osobne som si veľmi rýchlo zvykol na to, že sa môžem pripojiť odkiaľkoľvek a z ľubovoľného zariadenia. Môžem adhoc veci riešiť kedykoľvek, keď mám prestoje (napríklad v čakárni u lekára a pod.) A to v rovnakej kvalite, ako keby som sedel v kancelárii. Ľahko zmením nastavenia projektu, aby kolegovia mohli pracovať ďalej a práca zbytočne nestála. Takže prínosom je aj extrémne vysoká flexibilita a otvorenosť pracovať podľa vašich potrieb. Na to si človek rýchlo zvykne.

Ako by ste po 9 rokoch zhodnotili spoluprácu s iPodnikom?

Skúsenosť by som hodnotil veľmi kladne. Naozaj to bol veľký posun dopredu pre firmu. Pre mňa je to riešenie a spolupráca na nezaplatenie.

Ako vnímate podporu iPodniku, ktorá funguje 24/7/365?

Všeobecne je podpora veľmi dôležitá. Nielen, že môžem kedykoľvek zavolať alebo napísať. Podstatné je to, že aj to funguje a že všetky moje starosti sa primárne vyriešia štandardne do 24 hodín. V IT oblasti sú problémy a asi budú vždy. Úplne zásadné je to, že na to človek nie je sám. Mám za sebou tím odborníkov, čo je veľmi podstatným faktorom pri výbere dnes už každého IT riešenia. Kvalita podpory je jeden z dôvodov, prečo som s iPodnikom veľmi spokojný.

Ako vám cloud pomáha v udržaní vysokej kvality vašich služieb?

Možno sa budem opakovať, ale vďaka presunu na cloud sme mohli našim klientom ponúknuť online prístup do ich účtovníctva. Pre niektorých novinka, pre niektorých nutnosť. A keď dám jeden príklad za všetko.

Pred X rokmi sme mali klienta, ktorý riešil možnosť zmeny účtovnej firmy. Keď som však spomenul medzi rečou, že mu môžeme ponúknuť aj online prístup do jeho účtovníctva, tak odpovedal, že to je presne to, čo hľadá a potrebuje. Bolo to kľúčové kritérium na vyjednávanie, ktoré sa tým urýchlilo o 300 % vpred. Počas týždňa sme preňho pracovali. Cloud tak hrá veľkú úlohu nielen z nášho interného pohľadu, ale aj z pohľadu samotného zákazníka. A nie je to len o prístupe do účtovníctva, ale aj zdieľanie dát. Napríklad posielanie a ukladanie dát priamo na vysoko zabezpečený server. Prechod na cloud bol pre nás významný technický krok vpred, ktorý mal obchodný vplyv na náš biznis.

Chápem to dobre, že aj samotní klienti dozrievajú a dnes už túto službu začínajú považovať za plus alebo možno za očakávaný štandard?

Rozhodne. Čas, kedy to bolo plus už pomaly končí a je to dnes naozaj očakávaný štandard.

Keď máte POHODU v cloude, je ľahšie robiť skutočnú prácu?

Zjednodušenie procesov je veľká pomoc. To, že zdieľame dáta a našu prácu interne aj so samotným klientom. To našu prácu urobilo efektívnejšie a veľmi ju urýchlilo. Samotná účtovná práca zostala rovnaká. Len je možné na projekte pracovať súčasne a rozdeliť ho na rôzne časti. Špecialista sa pozrie na majetok, iný na mzdy a ďalšie na finančné účtovníctvo. Všetko máme v jednej databáze. Ja ako supervízor môžem ľahko kontrolovať vstupy aj výstupy. Takže áno. Do istej miery môžeme povedať, že sa viac sústredíme na samotnú prácu, pretože sme vyriešili procesy okolo.

Môžete nám povedať, o koľko vzrástla vaša efektivita?

To bohužiaľ nemôžem. Niežeby som nechcel, ale sme v cloude už veľmi dlho pre reálne porovnanie. A teraz si nedokážem predstaviť, že by som túto prácu robil inak.

Čo považujete za najväčší prínos cloudu?

Je to vysoká flexibilita, zabezpečenie a univerzálnosť zdieľania služieb, lepšia spolupráca vo vnútri firmy aj so samotným klientom.

Kam smeruje účtovníctvo v posledných rokoch?

Osobne si myslím, že účtovníctvo smeruje k automatizácii a robotizácii vyťažovania dokladov. Ja sa touto oblasťou zaoberám už 4 roky. Sledujem trendy, vývojárov a chodím po trhu a hodnotím konkrétne riešenie. Zatiaľ však nie je na trhu 100% funkčné riešenie, ktoré by zodpovedalo mojim predstavám pre nasadenie. Všetko je len otázka času.

Ďakujeme za rozhovor.

Info: Strojovo preložené

TeamViewer Pre Windows Pre MAC

+420 222 300 800 info@ipodnik.sk

cs sk